reklama
reklama
"Toto, a ne jiný, je původ všech tyranů: když se poprvé objeví, tváří se jako ochránce." (Platón)

Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD

Autor: Adam B. Bartoš | Publikováno: 13.6.2012 | Rubrika: MÉDIA
Ilustrace

Udělal jsem si konečně chvíli, abych se podíval na reportáž J. X. Doležala pro pražskou televizi Metropol, ve které se pozastavuje nad údajnou antiromskou a antisemitskou propagandou zpravodajského serveru ParlamentníListy.cz (PL). (http://www.metropol.cz/porady/prazeni/3681/archiv/, od cca 60. minuty)

Dívat se na reportáže JXD je tedy jen pro otrlé - není to pěkný pohled a ani pěkný poslech - novinářův slovník se hemží výrazy jako ´fekální´, ´sračky´, ´nejsvinštější´ apod. Televize tato slova sice filtrovala, takže celou reportáž (kdy se JXD ptal různých lidí, zda souhlasí s jeho pojmenováním dvou článků z produkce PL jako ´rasistických sraček´) člověk slyšel jen pípání, ale i tak vyžaduje shlédnutí celého pořadu značnou dávku sebezapření.  

Protože ale od kolegů z PL vím, jaké bylo pozadí této reportáže, chtěl jsem se na vlastní oči přesvědčit, zda JXD do reportáže zachytí události tak, jak se skutečně staly. Jinými slovy, zda si počíná objektivně a profesionálně.

Zkrátím to. Nepočíná. Co se mu do reportáže nehodí, to tam nedá. (A to neříkám proto, abych se mu pomstil za to, že mne pěkně po židovsku, věren nejlepším tradicím Talmudu, nazval "hovadem").

I když v tomto případě zcela chápu, že moment, o kterém se chystám psát, úmyslně vynechal. Jednoduše proto, že kdyby tak neučinil, nejenže by reportáž nevyzněla tak, jak si usmyslel - ona by totiž byla totálně rozbitá, nepoužitelná. Zkrátka bezpředmětná.

O co v reportáži šlo? JXD si vzal na paškál PL, které patří na českém mediálním trhu k jedněm z mála výjimek z politicky korektních sdělovacích prostředků. Za obušek posloužily JXD dva články - jeden o Cikánech, druhý o Židech. První byl výmyslem externisty (který byl po zásluze potrestán ukončením spolupráce), druhý byl názorovým příspěvkem píšícího čtenáře.

Vyzbrojen těmito důkazy, mikrofonem a kamerou, jal se JXD navštívit sídlo PL a získat vyjádření od "někoho kompetentního".

"V českých médiích nenajdeme mnoho rasismu, s čestnou výjimkou PL, které hlasájí antiromskou a antisemitskou propagandu," říká JXD. Pak vchází do budovy a před prosklenými dveřmi do redakce osloví zaměstnance, který přišel otevřít. "Jsme z TV metropol a chceme se zeptat, zda sem mohou Židi, do této redakce?" ptá se JXD provokativně v narážce na svůj původ. Jistěže, odpoví mu zaskočený muž a pozve ho i s kameramanem dál.

Reportáž pak pokračuje snahou oslovit někoho z vedení redakce a když se to nepovede (šéfredaktor na místě není), smlsne si JXD na řadovém redaktorovi, který však spršce vulgárních slov a demagogických otázek statečně čelí. Nakonec ale jinému redaktorovi dojde trpělivost a neohlášenou dvojku z redakčních prostor vyprovodí (nechce se mu poslouchat a tím méně odpovídat na přiblblé otázky typu "Proč tisknete nejsvinštější rasistickou propagandu v ČR?"). Doležalovi se to ale hodí, může si, chudinka jeden, postěžovat, že ho vyrazili. A potvrzuje to podle něho předsudek, s jakým do PL šel.

Tím záběry z prostor PL končí, reportáž pak pokračuje rozhovory s ředitelem Židovského muzea Leo Pavlátem (otázka: "Co říkáte na tu novou vlnu antisemitismu, která se u nás šíří?") a ústeckým židovským aktivistou Achabem Haidlerem, stejně jako rozhovorem s romským aktivistou, novinářem iDNES.cz a členem rady vlády ČR pro záležitosti romské menšiny (to vše překvapivě v jedné osobě) Patrikem Bangou. V něm přijde ještě jednou na přetřes Doležalova otázka u dveří - "mohou Židé do této redakce"? Doležal s Bangou se smějí, jak byl JXD zase vtipný a jak jim to tou otázkou pěkně natřel, až se museli chytit za nos.

A proč o tom všem píši? Něčím se totiž JXD nepochlubil. Z reportáže vypadla ta zásadní pointa, která jediná ji mohla učinit zajímavou a vtipnou. Kdyby měl JXD skutečnou odvahu, nechal by ji tam a nechal by tak reportáž vyznít jinak, než jak původně zamýšlel. Nebo by alespoň od celého úmyslu odstoupil. JXD neudělal ani jedno z toho.

Pozorný pozorovatel, trochu obeznámený s životem v pražské novinářské obci, může z videozáznamu na rozpor mezi realitou a mediální fikcí přijít sám - ne tak ale už běžný divák.

Když totiž JXD, povzbuzen onou výše zmíněnou otázkou, která se mu u prosklených dveří při vstupu do PL podle jeho slov zdála tak povedená, pokračoval ve své cestě do nitra redakce, otevřel první dveře a - mírně zkoprněl. Další otázka ve stylu "jsem správně v redakci, kam nesměj Židi?", kterou právě vypustil z úst, mu trochu zadrhla v krku, když spatřil známého novináře židovského původu, kterak tu - nikterak nediskriminován - ťuká na notebooku jakýsi článek. "Jééé, co tady děláš? Ty tady pracuješ?" zdraví se dva známí, které pojí stejný původ.

To ale v reportáži nezazní. Kamera sice dotyčného dlouho zabírá, ale divákům nedojde, jaká konverzace se odehrála pár minut před tím. Místo toho můžeme slyšet dialog JXD s bránícím se redaktorem PL.

A tak celkové vyznění reportáže bez vědomí tohoto podstatného (a zamlčeného) detailu potvrzuje, co JXD říkal už na začátek - hnusné PL tisknou protižidovskou propagandu, židi tam nesmějí, podívejte se, i mě vyhodili... Rasisti a antisemiti.

Je nabíledni, že s realitou ale taková reportáž nemá nic společného...

Přijde mi to vtipné.

A přijde to vtipné nejen mně, ale hlavně kolegům novinářům z PL, kteří byli svědky této úsměvné historky a rádi ji teď dávají k dobru, když na JXD přijde řeč.

Myslím, že to přijde vtipné i tomu jejich kolegovi, který mezi nimi - ke zklamání JXD zjevně nijak nediskriminován - pracuje.

A vsadím se, že kdyby si zahulil, uznal by, že je to vtipné, i sám velký JXD.

Ale tentokrát nechtěl být JXD vtipný. Chtěl být smrtelně vážný.

V Česku se totiž šíří nová vlna antisemitismu a JXD na to přišel. Tak mu tu radost nekažme...

čtěte také:

Jak se "dělá" antisemitismus

Zděšení: České army shopy jsou antisemitské

Promítání v Ostravě. Antisemitismus jako politická nálepka

Klíčová slova: média  | Česká republika  | Izrael  | judaismus
reklama
2813 čtenářů | 21 komentářů | 
HodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnoceníHodnocení
Tisknout článek Poslat článek e-mailem
Vaše hodnocení: 

Zde můžete nastavit své hodnocení
Komentáře


Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(F.L.Vek, 13.6.2012 6:11:05)
Odpovědět
Vidim, ze Bartosovi strasi zidi v hlavicce 24 hodin denne.
Takovy nas maly, cesky Borat. (Ale hodne maly....... :-) )
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Jean Laroux, 13.6.2012 8:34:34)
Odpovědět
Hele Věku a víš vůbec, že ten Saša Baron Cohen alias Borat, Bruno, Diktátor apod. je vlastně taky žid ? ;)
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(F.L.Vek, 13.6.2012 9:01:42)
Odpovědět
Pochopitelne, ze je Cohen zid. Fiktivni postavu Borata vytvoril podle ruskeho lekare, ktereho kdesi potkal.
A nastavil vam hezky zrcadlo, hitlerovska luzo. :-)
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Jean Laroux, 13.6.2012 12:29:51)
Odpovědět
Komu nastavil zrcadlo v postavě Bruna ? Nám heterosexuálním úchylům ? :-D Komu nastavuješ ty Věku resp. kdo nastavuje tobě ? ;)
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Hülegu, 13.6.2012 12:15:52)
Odpovědět
Bartoš je osamělým bojovníkem proti diktátu mezinárodního židovstva. Možná tomu většina z nás moc nerozumí ani nechápe, ale on se fakticky dostal do jejich spárů, ze kterých není úniku. Proto si zasluhuje spíše náš obdiv a úctu. Ne každý si troufne oponovat mezinárodnímu židovstvu a sionistům.
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(antihavel, 13.6.2012 22:32:08)
Odpovědět
Bartoš je velký český vlastenec.Navazuje na tradici Jana Nerudy, břitké glosy ostré jako břitva.
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(dhimmi, 13.6.2012 14:47:27)
Odpovědět
Na to je opravdu velký hrdina,kam se na něj hrabe Wilders.
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Jean Laroux, 13.6.2012 7:50:30)
Odpovědět
Antisemitismus a holokaustový komplex se musí živit protože kdyby "vyčpěli", tak by se jimi mnozí už nemohli zhusta ohánět. Největší sranda je, že když se někdo ozve a poukáže na zneužívání vyjmenovaného, je hned obviněn z antisemitu. Různí Ferdové, Mikinové, F.L.Věkové potažmo Lehové, BenHurové atp. stojící hrdě na stráži země Israel, budou mít na tomto antisemistko-nacisticko-bolševickém webu zase svůj den. Přejme jim to neb i jim patří království .. už nevím jaké vlastně
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Lord Chlup z rodu Chlupů, 13.6.2012 12:17:39)
Odpovědět
Tím královstvím je myšlen jednoznačně Chazarský kaganát. :-))))
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(To je prece hezke, 13.6.2012 10:43:07)
Odpovědět
A jeste vic hezke, kdyz ta fetacka spina dela do zidu, pokud ta telesna fekalie je zid sam a zidi jej miluji, jeste lepe.
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Und, 13.6.2012 10:48:44)
Odpovědět
Autor tohoto clanku take chce zidovat a stune, ze byl nejaky zid, ahojzideahojzide, opomenut. At si vyfoti pr$dele a daji si ji do ramu od fuhrera a budou spokojenejsi, rasovy stetky.
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Prokeš, 14.6.2012 15:35:13)
Odpovědět
Michaela Neckářová Stredanská Nechápu co je na tom nacistického? Dobře pojmenujme ty zločince, vrahy, teroristy atd.. sionisty. Sionistický stát Izrael je státem teroru a apartheidu, myslíte, že je to taky fašistický názor? Možná máte k sionistum nějaké vazby, ale je už většině lidí jasné, kdo na tomhle světě, tahá za nitky! Sionistická ideologie by měla být dána na seznam zakázaných ideologií, stejně jako nacismus, komunismus atd.. To že sionistům někdo věří to jak se ukrývají za nešťastným hol
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Lenka Hoffmannová, 14.6.2012 23:32:23)
Odpovědět
Pozor na pana Čáslavu, Parlamentní listy si ho označily hvězdičkou pro Autora nejlepších komentářů, to vypovídá o úrovni Listů,Čest práci rasisti.
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Mirek Dušín, 13.6.2012 15:50:32)
Odpovědět
JXD si dokonce nechal udělat genetické testy aby (Židovi Bakalovi? jeho zaměstnavateli) dokázal že je Žid.

Nyní je vpodstatě jakýmsi Streicherem zdejší okupantské košer mafie. Zřejmě bylo rozhodnuto že je potřeba někoho ještě vulgárnějšího, agresivnějšího ,nenávistnějšího a fekálnějšího než je Kraus.

JXD má zřejmě na starost aby i fetky měly ty správné košer Pavlovovy reflexy(nomen omen) ... typu Žid je vždy huj a jakákoliv kritika vyvolenců je vždy tfuj.
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Pavel Skeptik II, 13.6.2012 20:45:31)
Odpovědět
Máte pravdu! Židé jsou všude! Např. Pružinskij je prezident!!!
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(fooggyy, 13.6.2012 22:53:11)
Odpovědět
Není prokázáno. Doložte odkazy !!!
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Brabec, 13.6.2012 2:46:18)
Odpovědět
Výborný článek ! Díky, že na JXD upozorňujete. I když se přiznám, nepoznám kdy je zhulený a kdy střízlivý (je-li to někdy).
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(Pavel Skeptik II, 13.6.2012 20:37:37)
Odpovědět
Máte pravdu, také někdy nepoznám jestli za A Benjamoviče Bláboloviče mluví jeho nemoc nebo jeho kurátor!!!
Nebo ruble z Moskvy :o)))
Re: Jak se "dělá" antisemitismus II: Mohou Židé do Parlamentních Listů? aneb Co "vypadlo" z reportáže JXD
(micha, 13.6.2012 21:09:25)
Odpovědět
JXD hulí fest,doufam,že moc nechlastá.Geneticky přečten.Třetiřadý pisálek.
Přihlášení uživatele
Jméno:
Heslo:

Zasílání upozornění
Články autora
Průzkum
Žádné aktivní ankety nebyly nalezeny